הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
"המשמעות של ידיעה אינה עוד היכולת לזכור מידע, אלא הפכה להיות היכולת למצוא אותו ולהשתמש בו" (Simon, 1996).
הטכנולוגיה שינתה את האופן שבו אנו מחפשים מידע, מארגנים מידע, יוצרים ומפיצים מידע.
כמו כל מי שצורך מידע מהמרשתת גם התלמידים שלכם פונים לוויקיפדיה… זה הזמן להיכנס אל מאחורי הקלעים השקופים של ויקיפדיה.
בקורס זה נכיר ערכים המאפיינים את ויקיפדיה, ונלמד איך להנחות את התלמידים לקרוא ערך בקריאה ביקורתית ולהיעזר במגוון מיזמי הויקיפדיה להוראת מיומנויות ההבנה וההבעה.
במהלך הקורס ניצור פרקטיקות להוראה בסביבה הדיגיטלית של ויקיפדיה . סביבה זו מזמנת ללומד קריאת טקסטים דיגיטליים בסביבת היפר טקסט דינאמית. בקורס נלמד כיצד להנחות את התלמידים לחזק את האוריינות הדיגיטלית, לגשת לסוגי הטקסטים השונים, להבין אותם ולהעריכם.
השיתוף בכתיבת ערכים בויקיפדיה מאפשרת חיזוק מיומנויות שונות כמו הערכת מידע, השוואה, מיזוג מידע, אינטגרציה של מידע, הבניית מידע ומסירת מידע באופן מיטבי מבחינת לשון, מבע ותקינות. כמו כן הדיונים סביב הערך מזמנים התמודדות עם מיומנות הטיעון.
ערך השיתופיות וחכמת ההמונים שזורים לאורך הקורס לא רק בסביבת הויקיפדיה, אלא גם בתוצרי הקורס וכך מתבצעת למידת עמיתים עשירה ומגוונת, יחד ניצור חומרי הוראה המשלבים חקר ושיתופיות המאפיינים את הוויקיפדיה, נפתח יחידות להערכה חלופית, נדון בסוגיות ודילמות וכמובן נתמקצע.
הקורס יתקיים בסביבה דיגיטלית בה תוכלו לקחת חלק פעיל בקהילת מורים לעברית הנעזרים בוויקיפדיה בהוראה.