מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעובר התאמה מיוחדת לכל תחום .
הקורס בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
החודשים האחרונים מעמתים אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו.
המורים נמצאים כיום על רצף רחב בנושא ההתנסות בהוראה ולמידה מרחוק. ממורים שהתנסו לאורך שנים כלומדים מרחוק ורכשו כלים להוראה מרחוק ועד כאלה שחסרים התנסות כזו.
בשל כך, פותחה לקורס זה ,כמו גם לקורסים אחרים של המזכירות הפדגוגית, יחידת מבוא הכוללת מיפוי אישי של המורים על מנת לזהות את נקודת המוצא בה הם נמצאים היום ומציעה למי שזקוק לכך מושגים בסיסיים והתנסות ראשונית, על מנת להביא את כולם לנקודת הפתיחה של הקורס.
אנו מציעים לכל המורים ללמוד ולהתנסות בלמידה מיטבית מרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת גם שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית עם למידה מקרוב בבית הספר.
בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק – הציר הפדגוגי, הציר הטכנולוגי והציר החברתי-רגשי.
- בציר הפדגוגי נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ללמידה מרחוק. הן בהוראה בכיתה והן בהוראת השטח
- בציר הטכנולוגי נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.
- בציר החברתי-רגשי נתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלה כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים.
הקורס יהיה בנוי משני חלקים – החלק הראשון יהיה מובנה מראש ויבסס את העקרונות העומדים בבסיס הלמידה המעורבת. החלק השני יהיה דינמי ומודולרי, ויותאם תוך כדי הקורס לכל קבוצת לומדים בהתאם לצרכים של תחום הדעת ושל המשתלמים.
הקורס יתכתב וייגע בהיבטים שונים הקשורים לעבודתו של המורה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה ולתכנית הלימודים בתחום, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים אישי ויעיל לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית.