הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד", מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעובר התאמה מיוחדת לכל תחום. הקורס בהובלת האגף לפיתוח פדגוגי של המזכירות הפדגוגית, מנחה הקורס וצוות מטח.
לאור ההצלחה הרבה של הקורס במחזור הראשון הוחלט במזכירות הפדגוגית לפתוח מחזור נוסף.
*זהו מחזור שני של הקורס. אם השתתפתם במחזור הראשון וקיבלתם ציון סופי מעל 60 לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).
החודשים האחרונים מעמתים אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה הלמידה וההערכה בבית הספר ומחוצה לו. המורים נמצאים כיום על רצף רחב בנושא ההתנסות בהוראה ולמידה מרחוק: ממורים שהתנסו לאורך שנים כלומדים מרחוק ורכשו כלים להוראה מרחוק ועד כאלה שחסרים התנסות כזו.
הקורס הנוכחי מציע ללומדים ללמוד ולהתנסות בלמידה מיטבית מרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת גם שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית עם למידה מקרוב בבית הספר.
בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק – הציר הפדגוגי, הציר הטכנולוגי והציר החברתי-רגשי.
- בציר הפדגוגי נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ללמידה מרחוק.
- בציר הטכנולוגי נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.
- בציר החברתי-רגשי נתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלה כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים.
הקורס יגע בהיבטים שונים הקשורים לעבודתו של המורה למדעי החברה ולתכנית הלימודים בתחום, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים אישי ויעיל לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית.