למידה מיטבית מרחוק – ערבית ועולם הערבים והאסלאם במגזר היהודי מחזור ב'

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • ערבית ועולם הערבים והאסלאם במגזר היהודי
  • מורים לערבית ועולם הערבים והאסלאם

  • 02/03/2021
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד", מודל שמבוסס על קורס גנרי משותף לכל תחומי הדעת שעובר התאמה מיוחדת  לכל תחום. הקורס בהובלת האגף לפיתוח פדגוגי של המזכירות הפדגוגית, מנחה הקורס וצוות מטח.

לאור ההצלחה הרבה של הקורס במחזור הראשון הוחלט במזכירות הפדגוגית לפתוח מחזור נוסף.

*זהו מחזור שני של הקורס. אם השתתפתם במחזור הראשון וקיבלתם ציון סופי מעל 60 לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).

החודשים האחרונים מעמתים אותנו עם מציאות מורכבת שמאלצת את כולנו  לחשוב בצורה גמישה ולתכנן מחדש את תהליכי ההוראה הלמידה  וההערכה בבית הספר ומחוצה לו. המורים נמצאים כיום על רצף רחב בנושא ההתנסות בהוראה ולמידה מרחוק: ממורים שהתנסו  לאורך שנים כלומדים מרחוק ורכשו כלים להוראה מרחוק ועד כאלה שחסרים התנסות כזו.

הקורס הנוכחי מציע ללומדים ללמוד ולהתנסות בלמידה מיטבית מרחוק: למידה מעורבת (היברידית) הכוללת גם שילוב בין למידה מקוונת מרחוק בבית עם למידה מקרוב בבית הספר.

בקורס נתמקד בשלושה צירים מרכזיים בלמידה מרחוק – הציר הפדגוגי, הציר הטכנולוגי והציר החברתי-רגשי.

  • בציר הפדגוגי נעסוק בגיוון והתאמה של דרכי ההוראה, הלמידה וההערכה ללמידה מרחוק.
  • בציר הטכנולוגי נלמד להתאים את הכלים הטכנולוגיים לצרכים הפדגוגיים שלנו.
  • בציר החברתי-רגשי נתייחס לסוגיות של ניהול הכיתה כיחידה חברתית. סוגיות אלה כוללות שמירה על קשר בלתי פורמלי עם התלמידים, תמיכה בתלמידים מתקשים וטיפוח רווחת התלמידים.

הקורס יהיה בנוי משני חלקים עיקריים:
1. החלק הראשון יהיה מובנה מראש ויבסס את העקרונות העומדים בבסיס הלמידה המעורבת. בחלק זה יהיו 3 יחידות מבוא שייושמו באופן עצמאי בלמידה א-סינכרונית.
2. החלק השני יהיה דינמי ומודולרי, ויאפשר לכל לומד ולומדת לבחור את התכנים בהתאם לצרכים של כל מורה במקום בו הוא נמצא.

הקורס יגע בהיבטים שונים הקשורים לעבודתו של המורה לערבית במגזר היהודי ולתכנית הלימודים בתחום, תוך זיהוי וגיבוש ארגז כלים אישי ויעיל לצרכים המשתנים של הלמידה ההיברידית.

מטרות הקורס

  • "הכשרת הלבבות" ללמידה מרחוק וללמידה מעורבת
  • פיתוח חוסן לשימוש בלמידה מרחוק מעורבת גם בזמן שגרה
  • פיתוח תפיסה אג'ילית (זמישה – זריזה וגמישה) של מורים כלפי הלמידה
  • פיתוח היכולת לזהות נכון צורך פדגוגי ו/או דידקטי שעולה מתוך המציאות החדשה ולהתאים לו מענה ספציפי באופן גמיש
  • פיתוח היכולת להעריך את המענה ולשפר אותו.

קהל היעד

מורים לערבית ועולם הערבים והאסלאם
*זהו מחזור שני של הקורס. אם השתתפתם במחזור הראשון וקיבלתם ציון סופי מעל 60 לא ניתן להירשם בשנית (אין כפל גמול).

מנחה הקורס

מיטל אברהמס

היקף הקורס

הקורס הינו בהיקף של 30 שעות, מוכר לאופק חדש ו/או עוז לתמורה (גמול עם ציון)

דרישות לקבלת גמול

  • יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי ההשתלמות: במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות ביחידות הא- סינכרוניות (עבודה עצמית באתר ההשתלמות).
  • השתתפות בפורמים ובקבוצות דיון בסביבת הקורס.
  • בתום ההשתלמות יש להגיש מטלת סיכום.
  • לקבלת גמול יש דרישת השתתפות של 80%

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח ביום ג' 2/03/2021, י"ח באדר תשפ"א ביחידה א- סינכרונית.

תהליך הלמידה במסגרת הקורס יחל רק אם יהיו בו מינימום של 35 נרשמים.