הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.
מקצוע מדעי החקלאות מורכב מנושאים אינטגרטיביים המבוססים בין היתר גם על בעיות שמתעוררות במשק החקלאי. המחקר החקלאי מבוסס אף הוא על בעיות שצצות בשטח במטרה להציע פתרונות להתמודדות ולהוביל את החקלאות להישגים.
לאחרונה נוספה שיטת למידה חדשה למסגרת ההערכה חלופית במקצוע מדעי החקלאות והיא מטלת הביצוע (למידה מבוססת בעיה). בשיטה זו, על התלמידים לחלץ בעיה מ'העולם האמיתי', בלא רמזים ובלא הכוונה לפתרון. הם נדרשים לנתח את הבעיה, להעלות רעיונות לפתרונה ולהתוות תכנית לתהליך הפתרון ולהערכתו. מדובר בלמידה פעילה ועצמאית בה הלומדים מעורבים מבחינה רגשית וחשים בעלות על תהליך הלמידה שלהם.
מטלת הביצוע תאפשר לחבר בין עקרונות המחקר החקלאי בפועל לבין מטרות הוראת מקצוע מדעי החקלאות.
בקורס זה תלמדו מהי מטלת ביצוע, מהם שלביה וכיצד מעריכים אותה. לרשותנו חוקרים ומשאבים שמציע המכון הוולקני.