בשנת הלימודים הנוכחית (תשפ"ה) הוטמעה תכנית הלימודים החדשה באומנות חזותית. תכנית זו מכילה פרקים חדשים, שלא היו קיימים בתכנית הקודמת: ציר זמן כרונולוגי, אומנות ישראלית, ארטיביזם ושיטות הערכה חלופיות כגון ABR ואורטוריום.
מורי מגמות האומנות החזותית מלמדים תכנית המאפשרת ודורשת מהם בחירה עצמאית של יצירות להוראה בכיתותיהם. נושא הבחירה דורש מהמורה לחקור בעצמו את תכני הלימוד שהוא מעביר ולהתאים את בחירותיו לנושאי הלימוד ולכיתות הלימוד. הוראה מבוססת חקר מאפשרת למורה להעביר תכנים שלא באמצעות שינון אלא באמצעות דיאלוג חקרני המפתח חשיבה ואף ללוות את התלמידים בחקר עצמאי.
מורי מגמות האומנות החזותית מלמדים תכנית המאפשרת ודורשת מהם בחירה עצמאית של יצירות להוראה בכיתותיהם. נושא הבחירה דורש מהמורה לחקור בעצמו את תכני הלימוד שהוא מעביר ולהתאים את בחירותיו לנושאי הלימוד ולכיתות הלימוד. הוראה מבוססת חקר מאפשרת למורה להעביר תכנים שלא באמצעות שינון אלא באמצעות דיאלוג חקרני המפתח חשיבה ואף ללוות את התלמידים בחקר עצמאי.
המורה ייחשף ל:
אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה ושילובן בהוראה.
שיטות חקר, מיזוג מידע והסקת מסקנות ושילובן בהוראה.
דגם הוראה לתכנון יחידות לימוד.
יצירות חדשות המתאימות לתכנית הלימודים.
תכני הוראה של עמיתים למקצוע.
אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה ושילובן בהוראה.
שיטות חקר, מיזוג מידע והסקת מסקנות ושילובן בהוראה.
דגם הוראה לתכנון יחידות לימוד.
יצירות חדשות המתאימות לתכנית הלימודים.
תכני הוראה של עמיתים למקצוע.