האם אתן.ם מרגישות.ים שהגיע הזמן לרענן ולהתחדש בתהלכי ההוראה שלכן.ם?
האם הייתן.ם רוצות.ים להתנסות ביצירת תרגילים חדשים ויצירתיים שישולבו בתהליכי ההוראה שלכן.ם?
לעומת ההפרדה המסורתית הברורה בין הוראת האומנות בשיעור העיוני להוראת האומנות בשיעור המעשי בסדנה, עולים ממחקרים עדכניים רבים דרכים חדשות הרואות בשילוב ובזיקה ההדדית בין שני השיעורים, ערך מוסף המעודד יצירת ידע חדש, יצירתיות, מוטיבציה ואף הבנה טובה יותר של התכנים השונים הנלמדים בכל אחד מהשיעורים הללו.
במסגרת ההשתלמות נייצר חיבור הוליסטי בין השיעורים העיוניים למעשיים ונלמד כיצד ליישם פרקטיקות מהסדנה בשיעורים העיוניים זאת תוך עיון בנושאים הנלמדים בתכנית הלימודים לקראת בגרות באומנות והתייחסות אליהם.
ההשתלמות תחולק ליחידות לימוד בהתאם לארבעת פרקי הבגרות כשהמטרה תהיה יצירת מאגר תרגילים שונים לפי כל פרק ונושא המופיעים בבגרות העיונית.
ההשתלמות תתקיים במודל היברידי הכולל מפגשים מקוונים- סינכרונים וא-סינכרונים ושני מפגשים כפולים פנים אל פנים בהם נפגוש אומניות.ים ואוצרות.ים בחללי תצוגה ו/או בסטודיו ונתנסה באופן מעשי בתרגילים יצירתיים.
קבלו הצצה לכמה מהסוגיות בהן יעסוק הקורס:
- כיצד ניתן לשלב פרקטיקות יצירתיות –סדנאיות בשיעור עיוני?
- מה ההבדל בין תרגילים מעוררי עיניין לתרגילים שמרחיבים ידע והבנה
- מה הערך המוסף של ביינתחומיות וכיצד ניתן ליישמו בשיעורי האומנות השונים?
- איך להפוך את הביקור בגלריה/מוזיאון לזירה ללמידה ויצירה?
- איך יוצרים תהליכי למידה בהם התלמיד פעיל ומעורב?
- מהן הדרכים לטיפוח מוטיבציה בלמידה מקרוב ומרחוק?