מעצבים למידה

לא מובן מאליו ש….

מה- Desktop של מפתח ההדרכה

כנסים ואירועים

לא מובן מאליו ש-4,000 עובדי הוראה הקדישו את זמנם בשעות אחר הצהריים של יום רביעי ה-10.5.17 להשתתפות בכנס המקוון הגדול ביותר בארץ: 5 שעות של מגוון פרזנטציות מרתקות מפי 61 דוברים (רובם מפתחים ומנחים של קורסי אונליין לפיתוח מקצועי), המציגים תהליכי פיתוח מקצועי אפקטיבי ומעורר השראה. אלה שלא קיבלו במה במושבים השונים של הכנס, הציגו את עשייתם באמצעות כרזות שנאספו לתערוכות דיגיטליות מרהיבות.

לא מובן מאליו שיותר ממחצית מהם נשארו גם להרצאת המליאה שהתקיימה בין 21:00-20:00 בערב.

לא מובן מאליו שהכנס התקיים עם 0 תקלות טכנולוגיות.

ולא מובן מאליו להפיק כנס כזה…

אתם בטח שואלים: מה זה אומר להפיק כנס כזה? אשמח לשתף מנקודת המבט שלי, כמפתח הדרכה שלקח חלק מרכזי בהכנות וביום הכנס עצמו.

אחד המסלולים בפיתוח המקצועי אונליין שהתקיימו השנה, התמקד בשימוש באנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה ככלי פדגוגי בכיתה. כמפתח ההדרכה שאמון על מסלול זה מטעם מטח, ליוויתי את הדוברים במושב שעסק במסלול, החל משלב ניסוח הרעיון הגדול ועד לליווי והנחיית המושב בכנס.

בשלב הראשון התכנסנו (הדוברים במושב ואני) לשיחת וידאו של חשיבה ומיקוד הציר המרכזי של המושב. המשכנו את השיח בינינו באופן א-סינכרוני וסינכרוני במטרה לגבש את התכנים במושב ואת המסרים המרכזיים שלו. אחד האתגרים שעמדו בפנינו היה איתור ופיצוח מכנה משותף שיהיה ברור למשתתפים במושב, תוך הצגת מספר קורסים מתחומי דעת שונים במסלול ועם צרכים שונים. חשוב להבין שמדובר בקורסים שהופעלו באותו המסלול ולכן לכאורה לא הייתה צריכה להיות בעיה, אך לכל אחד מהקורסים היה אופי ייחודי משלו, והציר המחבר היה צריך להתגלות על ידינו בתהליך זה.

לאחר שהיה לנו ברור כקבוצה מה הכיוון הכללי של המושב, הגדרנו את הנושא שבו כל אחד מהדוברים יעסוק, בהתאם לייחודיות של הקורס שהוביל/ה, וגיבשנו את הפרזנטציות במושב באמצעות שיחות אישיות שלי עם כל אחד מהמנחים ובעבודה משותפת על המצגות שליוו את המושב. במקביל התחלנו תהליך של ליווי והנחיה של כלל המנחים יחד עם מומחה לבניית פרזנטציות ודיבור מול קהל. מטרת המפגשים הייתה לסייע לדוברים לזקק את המסרים המרכזיים תוך שימוש מיטבי בפלטפורמה הסינכרונית. למשל, באחת הפרזנטציות בחרנו להוסיף למושב קטע קצר של שיחת וידאו עם אשת חינוך מיוון, שעושה עבודה נהדרת עם ויקיפדיה בכיתתה, ולקחה חלק במפגש פנים אל פנים באחד הקורסים.

ככל שהמושב הלך והתגבש, פעלנו גם במגוון ערוצים בזירה השיווקית על מנת לקדם את הרישום למושב שלנו, באמצעות פנייה ישירה למורים, פרסום ברשתות חברתיות, ועם לא מעט הומור עצמי…


אספקט נוסף בתפקיד שלי כמפתח הדרכה היה לעבוד עם מנחי הקורסים לזיקוק המסרים העיקריים של כל קורס לכדי מסר פשוט וויזואלי שיוצג בתערוכות הדיגיטליות של הכנס, ולסייע להם בעיצוב הכרזה. גם כאן פעלתי לשיווק הכרזות לאחר שהכרזנו על תחרות בין המציגים…

כאמור, הכנס היה מקוון, ולכן היה צורך גם בתשתית טכנולוגית שתוכל לעמוד בעומס הצפוי. אתר הכנס כל הזמן התעדכן והשתדרג, התשתית הסינכרונית עברה בדיקות וסימולציות רבות, המנחים עצמם עברו הדרכות וסימולציות על המערכת, מוקד התמיכה הטכנית עבר הכשרה מקיפה לקראת הכנס – ובזמן אמת ההכנה המוקדמת הוכיחה את עצמה.

ביום הכנס הייתה תחושה של חמ"ל בבניין מטח. מוקד התמיכה הטכנית היה דרוך ומוכן לכל פנייה, מפתחי ההדרכה סגרו פרטים אחרונים עם הדוברים לקראת המושבים, ואלפי הודעות SMS נשלחו לבאי הכנס עם פרטים ספציפיים לגבי המושבים. בזמן המושבים הייתה דממת אלחוט, וכל מפתח הדרכה ישב בחדר נפרד וניהל את המושבים שבאחריותו. בהפסקות, לעומת זאת, המסדרונות רעשו וגעשו וסיפרנו זה לזה בהתלהבות על הצלחת המושב והציפייה לקראת המושב הבא. אני לקחתי חלק בהנחיית שלושה מושבים שונים בכנס, כך שלמעשה כמעט כל הכנס ישבתי בעמדה שלי והשתתפתי באופן פעיל. במקביל למושבים שבהם נכחתי, התקיימו 4 מושבים נוספים בכל רגע נתון.

הסיפור שלי הוא רק אחד מתוך 20 סיפורים של מפתחי ההדרכה שליוו את המושבים השונים. המלאכה הייתה רבה אבל ההשקעה ניכרה בשטח והתגובות היו מצוינות. כל שנותר לי הוא להביע הערכה עצומה לכל מי שלקח חלק בתכנון של הכנס ובהוצאתו לפועל.

התמונות הבאות משקפות את האווירה הייחודית ואת האנרגיות שליוו את הכנס.

לאחר כל מושב הוזמנו המשתתפים למלא משוב קצר על המושב, ומתוך המשובים השונים חילצנו מידע רב ערך שילווה אותנו בהמשך ובתכנונים עתידיים.

בסיום הכנס יצרנו אינפוגרפיקה שתספר את סיפור הכנס במספרים:

אינפןגרפיקה לכנס

 

 

 

 

יש לכם מה להגיד?

*