כלי ניהול לרכזי מקצוע העברית במגזר הדרוזי

החלטתם להירשם לקורס? מצוין!
הזינו את הפרטים, לחצו על שליחה והמתינו לקבלת אישור בדוא"ל.
שימו לב – כל השדות בטופס הינם שדות חובה!

  • עברית לדרוזים במודל "איחוד מול ייחוד"
  • מורים המיועדים לתפקיד רכז מקצוע ו/או מכהנים בפועל כרכזים בשכבות א'- י"ב.

  • 23/09/2019
  • 30
הקורס סגור להרשמה

אודות הקורס

הקורס הינו במודל "איחוד מול ייחוד" בהובלת אגף א' לפיתוח פדגוגי, צוות המקצוע וצוות מטח.

להוביל את הצוות, לנהל את הידע, לקדם את תחום הדעת, להפגין מיומנויות פדגוגיות, לגבש תכנית הערכה, לשכנע את המנהל וכל זאת מבלי לקחת בחשבון את ההוראה בכיתה.

כל אלו ועוד מרכיבים את תפקיד רכז המקצוע. לא פשוט, נכון? איך מצליחים לעמוד באתגר/ אחריות? כיצד אפשר להשתפר ולהתחדש?

קורס פיתוח מקצועי חדש המיועד לרכזי מקצוע העברית במגזר הדרוזי ינסה לתת מענה לאתגר, תוך חיבור בין בירור עקרוני של תחומי אחריותכם כרכזים, לבין כלים ניהוליים מעשיים שיסייעו לכם לעמוד באופן מיטבי באחריות זו. במהלך הקורס יושם דגש רב על שיתוף ולמידת עמיתים, מתוך כבוד והערכה לניסיון הרב שאתם מביאים אתכם, ומתוך כוונה לעודד אימוץ דפוסים של שיח ושיתוף עמיתים בעבודה השוטפת של הובלת צוות בבית הספר.

מטרות הקורס

  • לבנות תיק רכז מקצוע מוסכם ומחייב לניהול המקצוע.
  • מתן כלים קונקרטיים לשימוש רכז מקצוע העברית.
  • לבנות / ליישם כלים דיגיטליים לשימוש הרכז.
  • ליצור קבוצת עמיתים המהווה מסגרת ללמידה והתפתחות מקצועית, בצד תמיכה והתפתחות אישית.

קהל היעד

מורים המיועדים לתפקיד רכז מקצוע ו/או מכהנים בפועל כרכזים בשכבות א'- י"ב.

מנחה הקורס

רינת נסראלדין

היקף ומבנה הקורס

הקורס בהיקף של 30 שעות עם ציון, מוכר לאופק חדש ולעוז לתמורה וכולל מפגש פנים אל פנים ומפגש סינכרוני, בהם נקיים למידת עמיתים המבוססת על תחקיר משותף של היישומים והפקת לקחים, כולל הצעות לשכלול הכלים על סמך "חוויית המשתמש" וכן יחידות לימוד א-סינכרוניות שבהן תתנסו ביישום כלי ניהול בעבודה השוטפת בבית הספר ומול רכזי המקצוע.

דרישות הקורס

לקבלת גמול השתלמות יש לקחת חלק פעיל בכל חלקי הקורס: השתתפות במפגשים הסינכרוניים (בזמן אמת) וביצוע המשימות השונות ביחידות הא-סינכרוניות, לרבות משימת הסיכום.

שימו לב, ביצוע משימת הסיכום מהווה תנאי הכרחי לקבלת הגמול.

כמו כן, בקורס זה תדרשו ליישם בין 2-3 כלים ניהוליים פדגוגים, למשב את הכלים וכן לעסוק במשוב עצמי (רפלקציה).

מועד הפתיחה

הקורס ייפתח במפגש פנים אל פנים, אשר יתקיים ביום ב', 23/9/19 בין השעות 16:00-19:30, במרכז פסג"ה מע'אר.

במפגש זה תחשפו לקורס, לתכנים ולדרישות ולצד זאת יתקיים בירור צרכים ותיאום ציפיות. חלק נכבד מהמפגש יוקדש לחוזר מפמ"ר, עדכונים רלוונטיים, ציפיות ודרישות, אשר יועבר על-ידי המפמ"ר לעברית במגזר הדרוזי, מר איאד מוהנא. בחלקו השני של המפגש נעסוק בנושא הראשון של ההשתלמות: תפיסת תפקיד הרכז – הגדרה ומאפיינים, אתגרים העומדים בפני הרכז, התנהלות בתפקיד במציאות של פער בין המצוי לרצוי, ניהול מול הוראה, אחד מול צוות, משמעות וערכים ועוד.

נתחיל יחד מסע לגיבוש המשמעות האישית והקולקטיבית לתפקיד רכז מקצוע העברית במגזר הדרוזי, אשר בסופו תהיה לנו דמות הרכז הרצוי שעיצבנו אותה יחדיו.

חשוב לדעת

שימו לב!  בהתאם לנהלים החדשים של משרד החינוך נדרשת השלמת כל יחידה בפרק זמן קצוב. לאור זאת לא נוכל לאפשר השלמה של יחידות לימוד באיחור.