הקורס המוצע נותן מענה למורים בחטיבה העליונה בחלק הפנימי של 30%, חלק זה המתמקד בחלק היצירתי של הלמידה המשמעותית.
מטלת ביצוע שייכת ל"משפחה" הרחבה של הערכה חלופית ובאופן ממוקד יותר: לסוגי תהליכי הל"ה (הוראה, למידה, הערכה) השמים במרכזם תהליכים של חקר פעיל בתוך העולם הרלוונטי לתלמידים. במרכז מטלת ביצוע נמצאת: בעיה,(נושא, שאלה) אשר עפ"י רוב היא בעיה מעשית (ולא תיאורטית או פילוסופית, כלומר: מדובר בבעיה הקיימת בעולם האמתי), אשר התלמידים מתבקשים לחקור וללמוד על מנת להציע לה פתרון.
הקורס הזה יקנה למורים שמלמדים את פרק ההרחבה בלימודי ניהול ויישוב סכסוכים את הכלים הנדרשים על מנת לבצע את ההערכה הפנימית במגמת הדיפלומטיה.