מעצבים למידה

Fully Mobile Learning

מה- Desktop של מפתח ההדרכה

מובייל

כמפתחת הדרכה, שמלווה את פיתוח הקורס, חשוב היה לי שהמורים המשתלמים יתנסו בשלוש אופנויות למידה:

  1. למידה מבוססת טלפון נייד הטכנולוגיה הזמינה ביותר כיום עבור מורים ותלמידים היא הטלפון הנייד, ולכן חשוב לנו לחשוף את המורים לעקרונות של למידה ניידת. את הקורס בניתי על פלטפורמת Moodle שהותאמה למובייל, תוך שילוב של  אינטראקציות מבוססות Moodle ואפליקציות שבחנתי בקפידה ומצאתי כמתאימות למגוון צרכים פדגוגיים ולמגוון מכשירי טלפון.
  2. מיקרו למידה– למידה שמוגשת ב"מנות קטנות", הקורס מכיל כ-15 יחידות "רזות", כשכל אחת מתמקדת בפרקטיקה ספציפית שניתן ללמוד וליישם בכיתה.
  3. למידה מבוססת מקום– ביחידות הלימוד נעשה שימוש במרחב כבסיס ללמידה, ושימוש במגוון של יכולות טכנולוגיות מבוססות טלפון נייד הקשורות לאופנות למידה זו, כגון התנסות במציאות רבודה, זיהוי מיקום ועוד.

הקורס, שפותח במסגרת מודל "איחוד מול ייחוד", מציע מודלינג חקר, שניתן ליישום עם התלמידים במסגרת תכנית ההיבחנות החדשה שמוביל המשרד 30/70.

אז איך עושים את זה? קצרה היריעה מלספר, אבל אשמח לשתף אתכם בדוגמה קטנה של אינטראקציה:

ביחידת הפתיחה של הקורס, ביקשנו מהלומדים לצפות בסרטון של פרופסור ענת זוהר, בו היא מציגה רמות חקר שונות ולנתח פעילות דידקטית שהפעילו בכיתה בהתבסס על הנאמר בסרטון. את התיעוד והניתוח כתבו המשתלמים על שקופית באפליקציית GOOGLE SLIDES, והתבקשו לתת משוב לעמית/ה ולהתאים את הפעילות שתיאר/ה העמית/ה לרמת חקר גבוהה יותר.

אם אנתח את האינטראקציה באופן כללי באמצעות מודל Mishra, P., & Koehler, M. J.2006) TPCK) שעליו אנחנו מתבססים הרבה בעבודת הפיתוח אפשר להצביע על האופן שבו נוצר ידע המשתלמים בשלושת ההיבטים של המודל:

  • בהיבט התוכני- המורים נפגשו עם טרמינולוגיית רמות החקר, ולמדו שהוראה בדרך החקר יכולה להיעשות במגוון רמות ואין הכרח תמיד לעבור עם התלמידים תהליך חקר שלם.
  • בהיבט הפדגוגי- התקיימה למידת עמיתים, והמורים התנסו במיקרו למידה (יחידת הלימוד עסקה בפרקטיקה ספציפית וממוקדת מאוד).
  • בהיבט הטכנולוגי- המורים התנסו באפליקציית GOOGLE SLIDES שמאפשרת מגוון רחב של שימושים פדגוגיים: טקסט, צילום ישיר מתוך האפליקציה, הטמעת קטעי וידאו, שרטוט, הנפשות, שאילת שאלות על ידי הצופים ועוד.

מדובר בקורס שמעמיד בפניי כמפתחת הדרכה אתגרים רבים, פדגוגיים וטכנולוגים. יחד עם מנחת הקורס אנחנו לומדות לפצח את צרכי המורים מיחידה ליחידה ונהנות מהתהליך…

 

יש לכם מה להגיד?

*